SKRIVET: 2009-10-26, kl 21:11:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

handla mat ensam

Hallå! Dagen i göteborg har varit bra. Kom hem runt 8 och kom då på att jag behövde handla lite mat. Eftersom jag var själv hemma så tänkte jag inte handla så mycket utan bara mest frukt och sånnt. Men som alltid när jag är och handlar handlar jag så mycket. Jag går och plockar i i vagnen och tänker inte på att det blir mer och mer.. Och sen i slutet av affären står drickan, och jag dricker väldigt mycket Loka så det plockade jag i några liter.. Sen får jag stressa när jag packar ner eftersom jag handlat så pass mycket att det tar sin tid. Sen in med allt i bilen och från bilen till min trappuppgång fick jag bära alla 5 tunga kassar (lämmnade en i bilen som det är torrvaror i) Och eftersom det är så pass tungt kan jag inte bära upp alla samtidigt utan får gå 2 gånger upp och ner. Jag bor högst upp så det blir lite springande. Andra vändan skulle jag ta papperskassen. Och vad händer efter första trappan? Jo kassen går sönder och mina äpplen rullar ner för trappan, tvålen går sönder, och rinner ner på trappan. Så det blir springa upp, hämta en hel kasse, plocka i maten. Och upp igen. Sen när jag plockade upp maten kom jag att tänka på tvålen som runnit. Och så tänker jag hemska tankar om någon stackars gammal tant går och ramlar och bryter ryggen och kanske dör. Så jag får springa ner igen och torka upp detta. Så är det för mig att handla själv. Hoppas ni andra har det lättere när ni handlar. Nu är jag helt slut och ska se på andras problem (grannfejden!)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: